20 czerwca 2011

Stosik wakacyjny + dokładka - odsłona 1 (4)

 Koniec sesji, koniec nauki, błogie lenistwo - innymi słowy, nareszcie wakacje! Jako, że czasu będę miała dużo, zapewne zacznę częściej odwiedzać bibliotekę i inne przybytki z książkami. Dlatego też, wielki (w perspektywie) stos wakacyjny postanowiłam podzielić na mniejsze części. Dziś więc odsłona pierwsza.
 
  • Second Glance Jodi Picoult, czyli jedna z ostatnio przetłumaczonych pozycji mojej ulubionej autorki. Tą książkę zakupiłam już jakiś czas temu, specjalnie w oryginale, bo od czasu do czasu lubię poczytać po angielsku i przy okazji odświeżyć sobie ten język. Książka już w czytaniu, nie mogłam się jej doczekać!
  • Szafranowe niebo Lesley Lokko - pożyczona z maminych zbiorów, choć nie wiem, czy przypadnie mi do gustu. Lubię tzw. kobiecą literaturę, ale historie kobiet w średnim wieku, żyjących w wiecznej pogoni za drugą młodością (patrz: Dom nad rozlewiskiem, Nigdy w życiu!) jakoś mnie nie kręcą. Tak czy siak, dam jej szansę, zobaczymy z jakim skutkiem.
  • Władca Barcelony, autorstwa Chufo LLorensa, to również wykopalisko z regału Mamy. Jako, że bardzo podobała mi się Katedra w Barcelonie, a ta pozycja porusza podobny temat, postanowiłam się z nią zapoznać. Dodatkowo, pokaźna ilość stron przekonała mnie, że to może być dobra lektura. ;)
Stosik, choć niewielki na ilość, to jednak spory objętościowo. Mimo tego, liczę, że już niedługo będę miała okazję wybrać się na biblioteczne łowy.
Tymczasem, miłego letniego czytania! :)

DOKŁADKA 



  • W roli dokładki występuje moja pierwsza książka z współpracy z wydawnictwem Funky Books - Fotografia P. Schmandta. Czekałam na nią z niecierpliwością, głównie z tego względu, że to kryminał rozgrywający się w Wejherowie, miasteczku, które znam z wojaży wakacyjnych. Ciekawa jestem, jak wypadnie, jako tło dla wydarzeń w historii. Zdecydowałam się dołożyć Fotografię do pierwszego wakacyjnego stosiku, bo na pewno sięgnę po nią w najbliższym czasie. :)